Prezentacja firmy wysyłana drogą mailową: pierwszy krok do pozyskania nowego kontrahenta
Pozyskiwanie nowych kontrahentów to trudny proces, który wymaga nie tylko determinacji, ale też odpowiednich narzędzi. Już po pierwszym kontakcie, najczęściej słyszymy prośbę o przesłanie drogą mailową prezentacji: firmy, usługi lub produktu. Jeśli nie przyciągniesz uwagi odbiorcy, Twoja oferta zginie w gąszczu innych. Chcesz wyróżnić się na tle konkurencyjnych propozycji? Profesjonalnie przygotowana prezentacja firmy to narzędzie, które wesprze Cię w procesie pozyskiwania nowych klientów.
Jaką formę prezentacji wybrać? Kluczowe kwestie techniczne.
Prezentacje multimedialne najczęściej wykonujemy w programach takich jak PowerPoint, Google Slides, Canva czy Keynote. Należy jednak zaznaczyć, że taka forma animowanej prezentacji nie nadaje się do wysyłania w postaci załącznika do wiadomości mailowej.
- Po pierwsze plik prezentacji (.pptx) ma znaczne rozmiary, najczęściej powyżej 10 MB. Część serwerów pocztowych może odrzucić wiadomość zawierającą duże załączniki.
- Nie wszyscy odbiorcy mogą dysponować właściwym oprogramowaniem do odtworzenia takiej prezentacji. Ponadto, nawet jeśli mają zainstalowany program, np. PowerPoint, nie mamy pewności czy jest to najnowsza, aktualna wersja i część przygotowanych przez nas animacji może się po prostu nie uruchomić.
- Po trzecie plik .pptx jest to plik otwarty, w którym, każdy oglądający może wprowadzić zmiany i modyfikacje, a tego wolelibyśmy uniknąć.
- Ponadto, kontrahenci nie chcą oglądać animacji, tylko zależy im, na szybkim i przystępnym zapoznaniu się z tematem.
Mając na uwadze powyższe, po zaprojektowaniu prezentacji np. w PowerPoint, powinniśmy ją wyeksportować do statycznego pliku PDF.
Taki plik PDF jest:
- zoptymalizowany i skompresowany do małych rozmiarów,
- traktowany przez serwery pocztowe jako względnie bezpieczny,
- powszechnie znany i używany na większości komputerów,
- łatwiejszy i szybszy w obsłudze,
- przygotowany do wydrukowania.
Jak pozyskać kontrahenta i w czym wesprze Cię odpowiednio wykonana prezentacja?
Nawet najlepsze produkty i usługi nie zyskają entuzjastów, jeśli nie zostaną odpowiednio przedstawione potencjalnym klientom. O sukcesie pomysłu na biznes decyduje bowiem nie tylko sposób jego realizacji. Liczy się również to, jak oferta zostanie zaprezentowana odbiorcom. Jeżeli zamierzasz wysyłać ją drogą mailową, w załączniku do wiadomości idealny rozwiązaniem jest prezentacja w pliku PDF. Dlaczego to dobry pomysł? Co możesz dzięki temu zyskać?
Zaintryguj kontrahenta
Twój potencjalny kontrahent zapewne otrzymuje dziesiątki podobnych e-maili z ofertami. Jeśli chcesz go zaintrygować, musisz zadbać o oryginalny temat i interesującą treść wiadomości, ale to nie wszystko. Uwagę odbiorcy przykuć może także odpowiedni załącznik – prezentacja PDF. Już sama jej obecność zachęca do lepszego przyjrzenia się ofercie i udowadnia, że naprawdę zależy Ci na pozyskaniu klienta.
Podkreśl swój profesjonalizm i wiarygodność
Prezentacja PDF wysłana drogą mailową nie tylko zaintryguje kontrahenta, ale również podkreśli Twój profesjonalizm i wiarygodność. Warunek jest jeden – musi być odpowiednio wykonana. Z jednej strony nie może być ona rozwlekła – maksymalnie 10-12 slajdów, a z drugiej powinna dostarczać wszelkich informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o współpracy. Jak to połączyć?
Jeżeli nie wiesz, jak zaprojektować prezentację wysyłaną do kontrahenta drogą mailową lub chcesz przy minimum wysiłku uzyskać profesjonalne rezultaty, skorzystaj z naszych usług. Stworzymy dla Ciebie wyjątkowy projekt, który ułatwi pozyskiwanie klientów, a tym samym zwiększy sprzedaż. Jesteśmy również w stanie opracować specjalny szablon firmowy, który możesz zmieniać i dostosowywać do specyficznych potrzeb potencjalnego kontrahenta, co zwiększa szansę na jego zdobycie.
Realizuj cele biznesowe
Chociaż głównym zadaniem prezentacji tworzonej w celu pozyskiwania kontrahentów jest zachęcenie jej odbiorców do wykonania konkretnej akcji (zakupu produktów lub skorzystania z usług), z powodzeniem może ona realizować także inne cele biznesowe. Jak już wspomniano, podkreśla profesjonalizm i wiarygodność, ale nie tylko. Odpowiednio wykonany pokaz slajdów:
- generuje leady sprzedażowe,
- buduje zaufanie,
- zwiększa świadomość i rozpoznawalność marki,
- kreuje pozytywny wizerunek firmy,
- zachęca odbiorców do interakcji.
Dobrze zaprojektowana prezentacja PDF wysyłana drogą mailową zdobędzie uwagę kontrahenta i wzbudzi jego zainteresowanie promowanymi produktami lub usługami, a także skłoni do działania. W efekcie zwiększy sprzedaż i pozwoli na nawiązywanie intratnych współprac.
Pamiętaj, raz wysłanej mailowo prezentacji nie możesz poprawić. Z tego względu powinna być ona dopracowana zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym. Tylko wówczas zwiększy szansę na pozyskanie kontrahenta i będzie realizować inne cele biznesowe. To kolejny powód, aby jej stworzenie zlecić profesjonalistom. Dzięki temu zyskasz pewność, że będzie bezbłędna i atrakcyjna w odbiorze, a także intuicyjna w obsłudze.
Prezentacja firmy może stanowić skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów drogą mailową. Musi być jednak odpowiednio zaprojektowana. Tylko wówczas zaintryguje odbiorcę i nakłoni go do określonej akcji. Wbrew pozorom nie musisz jej tworzyć samodzielnie. Nasz zespół wykona ją dla Ciebie, uwzględniając nie tylko przeznaczenie, ale również najnowsze trendy w projektowaniu graficznym.