Prezentacja firmy wysyłana drogą mailową: pierwszy krok do pozyskania nowego kontrahenta

Pozyskiwanie nowych kontrahentów to trudny  proces, który wymaga nie tylko determinacji, ale też odpowiednich narzędzi. Już po pierwszym kontakcie, najczęściej słyszymy prośbę o przesłanie drogą mailową prezentacji: firmy, usługi lub produktu. Jeśli nie przyciągniesz uwagi odbiorcy, Twoja oferta zginie w gąszczu innych. Chcesz wyróżnić się na tle konkurencyjnych propozycji? Profesjonalnie przygotowana prezentacja firmy to narzędzie, które wesprze Cię w procesie pozyskiwania nowych klientów.

Jaką formę prezentacji wybrać? Kluczowe kwestie techniczne.

Prezentacje multimedialne najczęściej wykonujemy w programach takich jak PowerPoint, Google Slides, Canva czy Keynote. Należy jednak zaznaczyć, że taka forma animowanej prezentacji nie nadaje się do wysyłania w postaci załącznika do wiadomości mailowej.

  1. Po pierwsze plik prezentacji (.pptx) ma znaczne rozmiary, najczęściej powyżej 10 MB. Część serwerów pocztowych może odrzucić wiadomość zawierającą duże załączniki.
  2. Nie wszyscy odbiorcy mogą dysponować właściwym oprogramowaniem do odtworzenia takiej prezentacji. Ponadto, nawet jeśli mają zainstalowany program, np. PowerPoint, nie mamy pewności czy jest to najnowsza, aktualna wersja i część przygotowanych przez nas animacji może się po prostu nie uruchomić.
  3. Po trzecie plik .pptx jest to plik otwarty, w którym, każdy oglądający może wprowadzić zmiany i modyfikacje, a tego wolelibyśmy uniknąć.
  4. Ponadto, kontrahenci nie chcą oglądać animacji, tylko zależy im, na szybkim i przystępnym zapoznaniu się z tematem.

Mając na uwadze powyższe, po zaprojektowaniu prezentacji np. w PowerPoint, powinniśmy ją wyeksportować do statycznego pliku PDF.

Taki plik PDF jest:

  • zoptymalizowany i skompresowany do małych rozmiarów,
  • traktowany przez serwery pocztowe jako względnie bezpieczny,
  • powszechnie znany i używany na większości komputerów,
  • łatwiejszy i szybszy w obsłudze,
  • przygotowany do wydrukowania.

Jak pozyskać kontrahenta i w czym wesprze Cię odpowiednio wykonana prezentacja?

Nawet najlepsze produkty i usługi nie zyskają entuzjastów, jeśli nie zostaną odpowiednio przedstawione potencjalnym klientom. O sukcesie pomysłu na biznes decyduje bowiem nie tylko sposób jego realizacji. Liczy się również to, jak oferta zostanie zaprezentowana odbiorcom. Jeżeli zamierzasz wysyłać ją drogą mailową, w załączniku do wiadomości idealny rozwiązaniem jest prezentacja w pliku PDF. Dlaczego to dobry pomysł? Co możesz dzięki temu zyskać?

Zaintryguj kontrahenta

Twój potencjalny kontrahent zapewne otrzymuje dziesiątki podobnych e-maili z ofertami. Jeśli chcesz go zaintrygować, musisz zadbać o oryginalny temat i interesującą treść wiadomości, ale to nie wszystko. Uwagę odbiorcy przykuć może także odpowiedni załącznik – prezentacja PDF. Już sama jej obecność zachęca do lepszego przyjrzenia się ofercie i udowadnia, że naprawdę zależy Ci na pozyskaniu klienta.

Podkreśl swój profesjonalizm i wiarygodność

Prezentacja PDF wysłana drogą mailową nie tylko zaintryguje kontrahenta, ale również podkreśli Twój profesjonalizm i wiarygodność. Warunek jest jeden – musi być odpowiednio wykonana. Z jednej strony nie może być ona rozwlekła – maksymalnie 10-12 slajdów, a z drugiej powinna dostarczać wszelkich informacji niezbędnych do podjęcia decyzji o współpracy. Jak to połączyć?

Jeżeli nie wiesz, jak zaprojektować prezentację wysyłaną do kontrahenta drogą mailową lub chcesz przy minimum wysiłku uzyskać profesjonalne rezultaty, skorzystaj z naszych usług. Stworzymy dla Ciebie wyjątkowy projekt, który ułatwi pozyskiwanie klientów, a tym samym zwiększy sprzedaż. Jesteśmy również w stanie opracować specjalny szablon firmowy, który możesz zmieniać i dostosowywać do specyficznych potrzeb potencjalnego kontrahenta, co zwiększa szansę na jego zdobycie.

Realizuj cele biznesowe

Chociaż głównym zadaniem prezentacji tworzonej w celu pozyskiwania kontrahentów jest zachęcenie jej odbiorców do wykonania konkretnej akcji (zakupu produktów lub skorzystania z usług), z powodzeniem może ona realizować także inne cele biznesowe. Jak już wspomniano, podkreśla profesjonalizm i wiarygodność, ale nie tylko. Odpowiednio wykonany pokaz slajdów:

  • generuje leady sprzedażowe,
  • buduje zaufanie,
  • zwiększa świadomość i rozpoznawalność marki,
  • kreuje pozytywny wizerunek firmy,
  • zachęca odbiorców do interakcji.

Dobrze zaprojektowana prezentacja PDF wysyłana drogą mailową zdobędzie uwagę kontrahenta i wzbudzi jego zainteresowanie promowanymi produktami lub usługami, a także skłoni do działania. W efekcie zwiększy sprzedaż i pozwoli na nawiązywanie intratnych współprac.

Pamiętaj, raz wysłanej mailowo prezentacji nie możesz poprawić. Z tego względu powinna być ona dopracowana zarówno pod względem merytorycznym, jak i wizualnym. Tylko wówczas zwiększy szansę na pozyskanie kontrahenta i będzie realizować inne cele biznesowe. To kolejny powód, aby jej stworzenie zlecić profesjonalistom. Dzięki temu zyskasz pewność, że będzie bezbłędna i atrakcyjna w odbiorze, a także intuicyjna w obsłudze.

Prezentacja firmy może stanowić skuteczne narzędzie do pozyskiwania klientów drogą mailową. Musi być jednak odpowiednio zaprojektowana. Tylko wówczas zaintryguje odbiorcę i nakłoni go do określonej akcji. Wbrew pozorom nie musisz jej tworzyć samodzielnie. Nasz zespół wykona ją dla Ciebie, uwzględniając nie tylko przeznaczenie, ale również najnowsze trendy w projektowaniu graficznym.

Potrzebujesz profesjonalnej prezentacji?

Skontaktuj się z nami!