Co powinna zawierać skuteczna prezentacja multimedialna wysyłana drogą mailową?
Prezentacja multimedialna wysyłana drogą mailową to chętnie wykorzystywane narzędzie informacyjne, marketingowe i sprzedażowe. Niemniej o tym, czy odniesie sukces, przesądzają niuanse. Co powinien zawierać pokaz slajdów, aby nie zginąć w gąszczu innych prezentacji multimedialnych wysyłanych drogą mailową? Jak go odpowiednio stworzyć?
Tworzenie prezentacji multimedialnej wysyłanej drogą mailową – czego nie może zabraknąć w pokazie slajdów?
Wysyłanie materiałów informacyjnych, marketingowych i sprzedażowych drogą mailową to powszechna praktyka. Nie inaczej jest w przypadku prezentacji multimedialnych, które pozwalają zaprezentować ofertę, nakłonić odbiorcę do zakupu promowanych produktów czy też zwiększyć rozpoznawalność marki. Żeby jednak osiągnąć te rezultaty, pokaz slajdów musi zostać odpowiednio zaprojektowany. Czego nie może w nim zabraknąć? Oto kilka wskazówek, jak stworzyć skuteczną prezentację wysyłaną drogą mailową.
- Wykorzystaj elementy wizualne Twojej marki, takie jak nazwa firmy, logotyp, kolorystyka czy też typografia. Pomoże to odbiorcom szybko zidentyfikować firmę i sprawi, że lepiej zapadnie im ona w pamięć. Dodatkowo dzięki temu pokaz slajdów będzie spójny wizualnie, co ułatwi jego odbiór.
- Zadbaj o to, aby nagłówki slajdów były sprecyzowane, czyli jednoznacznie informowały o tym, czego dotyczy treść. Na przykład, zamiast ogólnego sformułowania „Dane finansowe za rok 2024”, lepiej napisz „Wzrost przychodów o 15% w 2024 roku”. Dzięki temu odbiorca będzie od razu wiedział, co jest kluczowym punktem slajdu.
- Zachowaj równowagę pomiędzy tekstem a grafikami na slajdzie. Jeśli wysyłasz prezentację multimedialną drogą mailową, możesz zawrzeć w niej nieco więcej tekstu niż w przypadku pokazów slajdów prezentowanych na żywo. Dzięki temu zyskasz pewność, że dana tematyka została wyczerpana, a Twój odbiorca wie wszystko, co powinien.
Pamiętaj jednak, że ściany tekstu nie są mile widziane. Żeby ich uniknąć, stosuj wypunktowania, tabele, wykresy i grafiki. Równocześnie nie przesadzaj z liczbą elementów wizualnych. Dzięki temu uatrakcyjnisz pokaz slajdów, a jednocześnie nie przytłoczysz odbiorców nadmiarem informacji. Jeśli tabela, wykres lub grafika nie ma związku z główną myślą slajdu, nie umieszczaj jej w prezentacji multimedialnej.
Co ważne, jeżeli jakiś slajd wymaga dodatkowego komentarza, zamiast ściany tekstu dodaj link do zasobów zewnętrznych, np. artykułu w sieci lub filmu na YouTube, który objaśni tematykę. Zanim jednak wyślesz prezentację multimedialną e-mailem, upewnij się, że odnośniki są aktywne i prowadzą do informacji, które chcesz przekazać.
- Zadbaj o atrakcyjność wizualną prezentacji multimedialnej. O tym, czy pokaz slajdów zostanie uznany przez odbiorcę za atrakcyjny pod względem wizualnym, przesądza wiele czynników. Spójność kolorystyczna, czytelny układ, odpowiednio dobrane grafiki – to najważniejsze kwestie, na które należy zwrócić uwagę przy projektowaniu prezentacji multimedialnej, wysyłanej drogą mailową.
- Wybierz odpowiedni format. Niezależnie od tego, w jakim programie przygotowujesz prezentację multimedialną, przed jej wysłaniem drogą mailową wyeksportuj ją do statycznego pliku PDF. Dzięki temu większość odbiorców nie będzie mieć problemu z jej uruchomieniem.
Elementy wizualne, sprecyzowane nagłówki, odpowiednio dobrane elementy wizualne czy też dodatkowe odnośniki do zasobów zewnętrznych to tylko niektóre elementy, które powinna zawierać prezentacja multimedialna wysyłana drogą mailową. Dzięki temu nie zginie w gąszczu innych pokazów slajdów. Wręcz przeciwnie – zapadnie w pamięć, a nawet nakłoni odbiorcę do konkretnego działania, np. nawiązania kontaktu czy też zakupu produktu.
Nie wiesz, jak stworzyć prezentację multimedialną, która wysłana drogą mailową odniesie pożądany skutek? Zamów ją w naszym biurze projektowym. Wykonamy dla Ciebie profesjonalny pokaz slajdów, który dostosujemy nie tylko do Twoich indywidualnych potrzeb i celów biznesowych, ale również faktu, że będzie on wysyłany drogą mailową.