Na terenie targów branżowych swoją ofertę przedstawia kilkadziesiąt firm podobnych do twojej. Co zrobić by wyróżnić się na tle konkurencji i by potencjalny klient zwrócił uwagę właśnie na twoje stoisko? Tradycyjne materiały promocyjne marketingowe takie jak ulotki, foldery i wizytówki to za mało, dlatego aby zainteresować odwiedzających i przyciągnąć ich uwagę potrzebna ci jest profesjonalna prezentacja na targi. Zazwyczaj taka prezentacja jest wyświetlana na ekranie telewizora lub monitora umieszczonego w zabudowie stoiska. Jako ruchomy materiał video z odpowiednio przygotowanymi animacjami jest bardziej widoczna niż statyczne zdjęcia czy obrazki nadrukowane na twoim stoisku targowym.
Możemy wyróżnić dwie formy takich opracowań:
- prezentacja liniowa, odtwarzana automatycznie bez udziału użytkownika,
- prezentacja interaktywna, do samodzielnej obsługi – działa podobnie jak strona internetowa.
Liniowa prezentacja na targi
Główne cechy:
- Powinna być bogata graficznie i animacyjnie by zwrócić uwagę oglądających,
- Nie może zawierać dźwięków i podkładu lektorskiego, gdyż szum i hałas panujący w hali targowej skutecznie zagłuszy jakikolwiek przekaz audio zawarty w prezentacji,
- Slajdy powinny zmieniać się automatycznie, bez potrzeby angażowania użytkownika, tak by oglądający miał wrażenie ciągłej i płynnej animacji,
- Po całkowitym odtworzeniu powinna wrócić do początku i uruchomić się w tzw. pętli,
- Może być publikowana jako materiał video w pliku .mp4 – wówczas nie ma potrzeby podłączania komputera, wystarczy tylko telewizor z wejściem USB,
- Może być wykorzystana również w siedzibie firmy w recepcji lub w poczekalni.
Ekran telewizora lub monitora, na którym wyświetlana jest prezentacja powinien być umieszczony na wysokości wzroku lub wyżej i zabudowany w scenografii stoiska targowego, a wszystkie kable i przyłączenia estetycznie ukryte wewnątrz zabudowy.
Interaktywna prezentacja na targi
Główne cechy:
- Użytkownik obsługuje ją samodzielnie za pomocą ekranu dotykowego i wybiera tylko interesujące go treści,
- Użytkownik ogląda treści w tempie dostosowanym do swoich potrzeb,
- Powinna zawierać menu nawigacyjne prowadzące do wybranych działów,
- Działa podobnie jak strona internetowa,
- Może zawierać bardziej obszerny materiał niż prezentacja liniowa,
- Bardziej angażuje użytkownika, a treści są lepiej zapamiętane,
- Może być publikowana na zewnętrznych nośnikach np. pendrive lub płyta CD jako materiał promocyjny rozdawany potencjalnym kontrahentom
Zazwyczaj prezentacje interaktywne, wyświetlane są na telewizorze ze specjalną nakładką rozpoznającą dotyk. Wielkość ekranu przeważnie mieści w zakresie 42 – 60 cali. Wyświetlanie prezentacji w ten sposób uatrakcyjnia stoisko firmy, pokazuje jej nowoczesność i otwartość na nowe technologie. Ekran dotykowy można umieścić w specjalnej zabudowie, tkz. totemie lub kiosku multimedialnym, ukrywając pod obudowa wszelkie kable i podłączenia. Dzięki temu całość zawarta jest w eleganckiej i estetycznej formie. Zabudowa może być wykonana w barwach firmy lub prezentowanego produktu, co dodatkowo wzmocni identyfikację i rozpoznawalność marki.
Prezentacja na ekran dotykowy, może zawierać tzw. wygaszacz ekranu, który uruchomi się po dłuższym czasie bezczynności. W wygaszaczu możemy prezentować dodatkowe treści odtwarzane automatycznie. Dzięki temu na ekranie cały czas coś się dzieje, nawet w przypadku gdy nikt nie obsługuje prezentacji. Wygaszacz wyłączy się automatycznie gdy ktoś dotknie ekranu.