SlideDocs

Co to są SlideDocs? Na czym polegają?

Choć prezentacje multimedialne uznaje się za jedne z najskuteczniejszych narzędzi do komunikacji perswazyjnej, mają swoje ograniczenia. Niewielka ilość miejsca na slajdach sprawia, że nie zawsze da się przekazać na nich wszystko to, co ważne. Remedium na to stanowią SlideDocs. Co to takiego? Czym się wyróżniają? Jakie są najważniejsze zasady ich tworzenia?

Slidedocs – czym się wyróżniają?

Prezentacje multimedialne nie w każdym przypadku będą stanowić optymalne narzędzie do przedstawienia informacji. Czasem odbiorcy potrzebują poznać więcej szczegółowych opisów. Z taką sytuacją mamy do czynienia w przypadku firmowych publikacji, opracowań czy raportów rocznych. Wówczas odbiorca samodzielnie zapoznaje się z treścią czytając opracowanie na ekranie swojego komputera lub nawet w formie wydrukowanej. Warto zadbać o to by te dokumenty było właściwie opracowane graficznie i oprócz tekstu zawierały również grafikę np. ilustracje, zdjęcia, ikony, grafy i schematy.

Slidedocs to dokumenty graficzno-tekstowe, które są tworzone w oprogramowaniu Power Point, oryginalnie przeznaczonym do projektowania prezentacji multimedialnych. Stanowią wizualne raporty i łączą w sobie tekst z elementami graficznymi. W efekcie dobrze wyjaśniają i ilustrują podejmowaną problematykę.

Zgodnie z założeniami ich prekursorki – Nancy Duarte, slidedocs są przeznaczone do czytania, drukowania, rozpowszechniania, jednak nie do prezentowania w tle wystąpienia, jak ma to miejsce w przypadku prezentacji multimedialnej. Dzięki synergii grafiki ze słowami, slidedocs można czytać szybciej niż klasyczne dokumenty, a jednocześnie zapamiętywać więcej.

Co więcej, przejrzysty układ treści sprawia, że czytelnik może łatwiej wychwycić najważniejsze informacje. Nie musi więc spędzać długich godzin na czytaniu, by wyłuskać esencję, a jednocześnie otrzymuje wszystkie niezbędne informacje.

Zobacz przykłady:

W jakich sytuacjach SlideDocs sprawdzają się najlepiej?

SlideDocs – podobnie jak prezentacje multimedialne – mają uniwersalny charakter. Sprawdzają się praktycznie w każdej branży. Kiedy w szczególności warto po nie sięgnąć?

  1. Gdy chcesz przekazać odbiorcom szczegółowe informacje, ale nie możesz wytłumaczyć mu ich osobiście.
    Gdy potrzebujesz wsparcia dla prezentacji multimedialnej – jako samodzielny dokument występujący np. w formie wstępu lub podsumowania wystąpienia dla publiczności.
  2. Gdy przedstawiasz trudną tematykę, i połączenie elementów graficznych z tekstem ma zapewnić, że zostanie ona dobrze zrozumiana.
  3. Gdy chcesz podzielić rozbudowaną treść na mniejsze części, tak aby ułatwić odbiorcom jej przyswojenie.
  4. Gdy potrzebujesz modułowych materiałów, które można dzielić i łatwo dopasowywać do wymagań i specyfiki klienta.

SlideDocs to dokument, który jest nie tylko przyjemny w odbiorze, ale również daje czytelnikom możliwość łatwego odniesienia się do zawartych w nim informacji.

Zobacz przykłady:

Tworzenie SlideDocs – o czym pamiętać?

Opracowanie SlideDocs to wymagające zadanie. Dokument musi nie tylko atrakcyjnie wyglądać, ale również wyczerpywać problematykę. Podczas projektowania warto przyjąć zasadę znaną z tworzenia prezentacji multimedialnych – jedna idea na jeden slajd, przy czym tekstu powinno być więcej niż na klasycznych slajdach, tak aby czytelnik nie musiał prosić o dodatkowe wyjaśnienie zagadnienia.

Co więcej, skomplikowane slajdy lepiej podzielić na kilka mniejszych, lecz klarownych i niepozostawiających wątpliwości. Żeby zainteresować czytelnika treścią, warto używać nagłówków. Podzielą one tekst, dzięki czemu będzie przyjemniejszy w odbiorze, a jednocześnie skłonią odbiorcę do zatrzymania, „zawieszenia wzroku”, a w konsekwencji do dalszej lektury.

Dodatkowo treść powinna zostać podzielona na sekcje. Pozwoli to uniknąć ściany tekstu, która nie zachęca do lektury. Co więcej, szczególnie ważną część warto wyróżnić kolorem, co przyciągnie wzrok czytelnika.

SlideDocs to wizualne raporty, które zyskają na popularności. Sięgają po nie zarówno korporacje, jak i małe przedsiębiorstwa. Pozwalają bowiem w atrakcyjnej formie przekazać nie tylko istotne, ale i szczegółowe informacje. W efekcie stanowią nie tylko rzetelne źródło danych, ale i narzędzie promocji.

Zobacz przykłady:

Potrzebujesz przygotować dokument typu SlideDocs?

Skontaktuj się z nami!