Slidedocs dla biznesu – dlaczego warto z nich korzystać?
W amerykańskim środowisku korporacyjnym program PowerPoint już dawno przestał być wykorzystywany jedynie do tworzenia prezentacji multimedialnych. Wiele firm zaczęło go stosować do projektowania atrakcyjnych graficznie dokumentów nadających się do wydruku. Tak narodziła się idea slidedocs-ów. Co to takiego? Dlaczego warto korzystać z nich w biznesie?
Slidedocsy w biznesie – czy się sprawdzają? Dlaczego warto z nich korzystać w firmie?
Slidedocsy to nic innego jak dokumenty graficzno-tekstowe, tworzone za pomocą programu PowerPoint. Ich propagatorką jest Nancy Duarte – dyrektorka jednej z największych firm designerskich w Dolinie Krzemowej – Duarte Design. W swojej pracy udowadnia ona, że slidedocsy to świetne narzędzia do przekazywania informacji. Łączą bowiem tekst pisany z wizualizacjami, dzięki czemu są czytelne, przejrzyste i przyjemne w odbiorze.
Dzięki atrakcyjnej formie slidedocsy realizują stawiane przed nimi cele – informują, usprawniają podejmowanie decyzji, zachęcają do działania. Nic więc dziwnego, że przedsiębiorcy coraz śmielej po nie sięgają. Co sprawia, że warto je wykorzystać w biznesie? Slidedocsy:
- dzielą treść na mniejsze jednostki – ułatwia to nie tylko przyswajanie informacji przez pracowników, klientów i partnerów biznesowych, ale również usprawnia wyszukiwanie określonych fragmentów treści w dokumencie i ich wykorzystywanie w innych materiałach firmowych,
- pozwalają wyeksponować najważniejsze informacje – w efekcie istotne dane nie nikną w gąszczu informacji. Ułatwia to i usprawnia analizę danych i pomaga w szybszym wyciąganiu wniosków,
- ułatwiają dzielenie się informacjami – dzięki atrakcyjnej szacie graficznej, wizualizacjom i podziałowi na akapity slidedocs-y wydają się wręcz stworzone do dzielenia się nimi z innymi. Usprawnia to obieg danych w firmie, a także sprawia, że pracownicy są doinformowani, co ułatwia komunikację pomiędzy poszczególnymi działami i pozytywnie wpływa na obsługę klienta,
- przyspieszają procesy decyzyjne – połączenie wizualizacji z tekstem pisanym, a także ograniczenia przestrzenne – które wymuszają na autorze zawarcie w slidedocsie wyłącznie esencji informacji – ułatwiają zrozumienie przedstawianego materiału i wyciąganie wniosków. W efekcie przyspieszają proces podejmowania decyzji. Wszystkie niezbędne do tego informacje są bowiem przedstawione w klarowny sposób,
- oszczędzają czas – przeczytanie slidedocs-a zajmuje odbiorcom mniej czasu niż słuchanie materiału omawianego przez prelegenta. Przyspiesza to pracę nad danym zagadnieniem,
- pozwalają uniknąć nieporozumień – przez całe spotkanie odbiorcy mają materiały przed sobą. Mogą więc w dowolnym momencie się do nich odnieść, zapisać uwagi czy też poprosić o szczegółowe wyjaśnienia danego fragmentu. Co więcej, w każdej chwili mogą też wrócić do konkretnej informacji, by skonfrontować ją z inną lub omówić na forum.
Co więcej, dla osób, które na co dzień wykorzystują PowerPoint, tworzenie slidedocsów nie sprawi większych problemów. Doskonale bowiem znają oni możliwości i funkcje programu. Wystarczy więc, że przełożą zdobytą wiedzę na praktykę oraz podszkolą się z zasad projektowania dokumentów graficzno-tekstowych.
Stworzenie slidedocs-a można również powierzyć fachowcom specjalizujących się w projektowaniu prezentacji multimedialnych. Wiedzą oni bowiem, jak wykorzystać możliwości programu PowerPoint, by opracować atrakcyjny pod względem wizualnym dokument graficzno-tekstowy. Będzie on czytelny, przejrzysty oraz zgodny z aktualnymi trendami w projektowaniu graficznym. W efekcie spełni zakładane cele.
Slidedocsy świetnie sprawdzają się w biznesie. Ułatwiają zrozumienie i przyswojenie informacji, a tym samym przyspieszają proces wyciągania wniosków i podejmowania decyzji biznesowych. Usprawniają przepływ informacji w organizacji i oszczędzają czas przeznaczany na spotkania firmowe. Nic więc dziwnego, że są coraz chętniej wykorzystywane w wielu branżach.