Prezentacje multimedialne w content marketingu
Marketing internetowy prowadzony przez firmę nie powinien ograniczać się do przygotowania strony www i publikacji standardowych, mało atrakcyjnych przekazów reklamowych. Żeby przyniósł on pożądany efekt (związany na przykład z poprawą wizerunku firmy), musi składać się z szeregu działań, skupiających się między innymi na wartościowej treści.
Tym właśnie zajmuje się content marketing, będący zestawem czynności mających na celu publikację przekazów, które okażą się przydatne dla odbiorców. W jaki sposób? Mogą one zawierać mnóstwo ciekawej wiedzy na dany temat, rozwiązywać realne problemy czy też sprawiać czystą frajdę. Jednocześnie taka treść nie może mieć charakteru czysto reklamowego. Chodzi bowiem o to, aby zachęcić odbiorców do interakcji, stawiając tym samym firmę w roli eksperta, któremu warto zaufać.
Prezentacje multimedialne jako przykład wartościowego contentu
Niezwykle ważne w content marketingu powinno być spore zróżnicowanie tworzonych treści. Nie należy skupiać się wyłącznie na typowych tekstach blogowych i poradnikach. Dzisiaj, żeby się wyróżnić, potrzebna jest pomysłowość, a także wykorzystanie czegoś nieszablonowego. Kryteria te doskonale spełnia właśnie prezentacja multimedialna, która będzie przydatnym „narzędziem” w służbie content marketingu. Dlaczego warto zainteresować się tego typu treściami?
- Profesjonalne prezentacje idealnie nadają się do przedstawienia tematu w sposób atrakcyjny dla odbiorców – zwłaszcza gdy skorzystamy z różnego rodzaju efektów i dodatków, do których dostęp zapewnia chociażby program PowerPoint.
- Prezentacje multimedialne wcale nie muszą przypominać tego, co znamy ze szkoły i studiów – doskonałym na to przykładem jest prezentacja z lektorem, która przypomina interaktywny film.
- Dzięki prezentacji w miły dla oka sposób połączymy tekst ze zdjęciami, wykresami i materiałami wideo – dostępne będzie to w ramach jednej publikacji.
Dlaczego warto tworzyć prezentacje multimedialne na stronę internetową?
Jak już wspomnieliśmy, content marketing powinien zachęcać odbiorców do interakcji. Wszystko po to, aby współtworzyli przekaz i generowali ruch na stronie. Przełoży się to oczywiście na lepszą je pozycję w wyszukiwarce internetowej.
Żeby jednak tak się stało, tworzone treści muszą być atrakcyjne i zróżnicowane. Prezentacje multimedialne wydają się więc doskonałym uzupełnieniem podstawowych działań, związanych na przykład z prowadzeniem bloga, na którym będziemy wyjaśniać wszelkie ciekawe kwestie dotyczące naszej dziedziny.
Prezentację w łatwy sposób można pobrać i przesłać dalej, do kolejnych zainteresowanych, którzy (jeśli zdołamy ich zainteresować) pojawią się na naszej stronie internetowej i być może staną się naszymi klientami. W ten właśnie sposób warto budować też pozytywny wizerunek firmy. Publikując merytoryczną, przydatną wiedzę w przystępnej formie, możemy liczyć na pozytywne skojarzenia z naszą firmą. Biorąc pod uwagę marketing internetowy, takiego sukcesu trudno nie doceniać.
Jak tworzyć dobre prezentacje multimedialne?
Wiemy już, jakie korzyści gwarantują odpowiednio zaprojektowane prezentacje i dlaczego mogą okazać się ważnym elementem content marketingu. To wszystko przestanie się jednak liczyć, jeśli nie będziemy w stanie przelać naszych pomysłów na konkretne slajdy, które okażą się nie tylko przepełnione merytoryczną wiedza, ale też przyjemne w odbiorze.
W tym momencie należy przestrzec przed „upychaniem” w prezentacjach ogromnych bloków tekstu, który niepotrzebnie zanudzi odbiorców. Jeśli mamy do przekazania dużo ciekawej wiedzy, dobrym wyborem będą prezentacje z lektorem. Pojedyncze hasła i grafiki na slajdach staną się wtedy uzupełnieniem nagranej wypowiedzi, w ramach której umiejętnie wyłożymy cały temat.
Jeśli jednak tworzenie prezentacji multimedialnych to dla kogoś czarna magia, warto skorzystać z usług profesjonalistów. Jest to najlepszy sposób na zdobycie wartościowego, przydatnego contentu, który pozwoli budować pozytywny wizerunek firmy.