Prezentacje multimedialne – automatyczny kreator vs projekt dedykowany
Dobrze przygotowana prezentacja może okazać się na wagę złota. Bez względu na to, czy chcesz sprzedać produkt, zainteresować partnerów handlowych dostępną ofertą czy po prostu przekazać konkretną wiedzę. Co jednak zrobić, by osiągnąć jeden z tych celów?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie. Pod uwagę trzeba wziąć bowiem tak wiele zmiennych, że trudno wskazać jeden, złoty środek na udany projekt. Czy jednak jest sens sprawdzać, próbować, zmieniać i pracować w pocie czoła, by stworzyć idealną prezentację multimedialną? Może lepiej pójść na skróty i skorzystać z kreatora? Zwłaszcza, że tego typu narzędzi w sieci jest naprawdę sporo. Tą właśnie kwestią zajmiemy się w poniższym wpisie.
Prezentacja stworzona w kreatorze – prosto i ładnie?
Hasła reklamowe mówiące o profesjonalnej prezentacji stworzonej w kilka minut lub w kilku krokach brzmią zachęcająco. Głównie dla osób, które nie mają zbyt dużego doświadczenia w tworzeniu podobnych projektów. Umówmy się, odkrycie wszystkich ciekawych funkcji, jakie do zaproponowania mają popularne programy komputerowe może trochę potrwać. Niezależnie od tego, czy będzie to prezentacja Power Point, Prezi czy jeszcze inna.
Do tego dochodzą kwestie związane z umiejętnym doborem kolorów, ilości i wielkości tekstów, ewentualnych animacji, materiałów wideo i wielu innych elementów, które zadecydują o tym, czy gotowa prezentacja przemówi do odbiorców czy może wręcz przeciwnie.
Biorą to wszystko pod uwagę, automatyczne kreatory prezentacji, takie jak Canva, Crello czy nawet aplikacje z Google Play, wydają się wybawieniem. Dzięki wbudowanym szablonom i wgranym funkcjom, wystarczy kilka kliknięć i już, prezentacja gotowa!
Wspaniałe, prawda? Otóż niekoniecznie. Owszem, kreatory są przeważnie proste w obsłudze, pozwalają również uporać się z tworzeniem slajdów w krótkim czasie. Problem polega jednak na tym, że taki projekt w żaden sposób nie wyróżnia się na tle tak zwany „standardowych, szkolnych prezentacji”. Z tego powodu nie można o nich powiedzieć, by były ciekawe. Są co najwyżej poprawne, a przecież nie o to nam chodzi. Zwłaszcza że kreatory często nie zapewniają dostępu do wielu przydatnych funkcji, z których warto korzystać, by lepiej przedstawić konkretny temat.
Profesjonalna prezentacja multimedialna
Zupełnie inaczej wygląda to w przypadku projektów dedykowanych, przygotowanych z użyciem pełnego wachlarza narzędzi. Nawet najbardziej rozbudowany kreator nie zapewni tak wielu możliwości, jak „ręczna” praca z wykorzystaniem wszystkiego, co jest dostępne. Kiedy warto zdecydować się na takie właśnie rozwiązanie?
- Podczas przygotowania prezentacji firmy – projekty biznesowe muszą wręcz ociekać profesjonalizmem. W tym przypadku nie ma miejsca na szablony i byle jakie slajdy, które mogłyby znaleźć się w każdej prezentacji. Należy skupić się na kolorystyce zgodnej z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa, a także ukazaniu jego najmocniejszych stron.
- Przy tworzeniu prezentacji z lektorem – doskonały sposób na przedstawienie produktu, usługi bądź firmy bez konieczności spotykania się z odbiorcami. Takiego nagrania nie stworzysz przy użyciu kreatora.
- Gdy prezentacja multimedialna ma być wyjątkowa, niepowtarzalna – to właśnie powtarzalność stosowanych rozwiązań jest największą wadą wszelkiej maści kreatorów. Z ich pomocą trudno stworzyć unikalny projekt, dostosowany do własnych potrzeb i wymagań. Żeby uzyskać taki właśnie efekt, trzeba się trochę natrudzić.
Komu zlecić przygotowanie prezentacji multimedialnej?
Jak pokazało nasze porównanie, projekt dedykowany gwarantuje znacznie więcej możliwości. Okaże się więc lepszym wyborem – bez względu na tematykę, jaką ma poruszać prezentacja. Nie każdy jednak może pochwalić się umiejętnościami, które umożliwiłyby wykorzystanie tych wszystkich rozwiązań.
W tym właśnie miejscu pojawiamy się my. Zajmujemy się tworzeniem profesjonalnych, nowoczesnych prezentacji, które nie tylko są zgodne z obecnymi trendami, ale również pozwalają w sposób atrakcyjny przedstawić firmę, usługę, produkty lub wybrane zagadnienie. Dzięki temu pytania o to, jak stworzyć dobrą prezentację, przestaną mieć znaczenie.