Prezentacja multimedialna zawsze aktualna – dlaczego warto w nią inwestować nawet w czasie kryzysu?
Zaskoczenie wywołane epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 spowodowało wszechobecny przestój gospodarczy. Świat stanął w obliczu nieoczekiwanych zmian. To trudny czas dla wszystkich, ponieważ poza lękiem o zdrowie swoje i najbliższych, dochodzi jeszcze zmartwienie o przetrwanie biznesów. Co można zrobić aby uratować swoją firmę w dobie powszechnej niepewności? Obecnie możliwe do realizacji są skuteczne bezkontaktowe działania informacyjno-marketingowe, do których świetnie nadaje się prezentacja multimedialna. Dowiedz się jak możesz wykorzystać prezentacje do budowania i wzmacniania świadomości o Twojej marce. Sprawdź dlaczego inwestycja w profesjonalne prezentacje multimedialne jest opłacalna nawet w momentach przestoju gospodarczego.
Dobra prezentacja multimedialna a rozpoznawalność marki na rynku
Prezentacja multimedialna jest doskonałym narzędziem marketingowym, które pozwala na przedstawienie profilu firmy, jej produktów oraz wizerunku. Nie mniej ważne jest budowanie świadomości marki i jej rozpoznawalności wśród obecnych i przyszłych klientów. Jakimi cechami powinna wyróżniać się prezentacja multimedialna, aby pozwoliła na osiągnięcie powyższych celów
- Spójność prezentacji. Zarówno treści, efekty wizualne i dźwiękowe mają stanowić uzupełniającą się całość.
- Atrakcyjność wizualna i klarowność przekazu. Nie można pozwolić sobie na przypadkowe tekst czy niejednolite czcionki na slajdach. Wszystkie elementy prezentacji multimedialnej powinny do siebie pasować i się wzajemnie uzupełniać. Należy przestrzegać złotej zasady: jeden slajd to jedna myśl. Za efektywność prezentacji odpowiada także odpowiednia proporcja treści i elementów dodatkowych: wykresów, obrazów, grafik, elementów interaktywnych i dźwiękowych. Zarówno ich nadmiar jak i niedosyt negatywnie wpłyną na odbiór prezentacji.
- Umiar w stosowaniu i właściwym doborze kolorów. Kluczowy jest także wybór jednolitego tła, które nie powinno zaburzać odbioru prezentacji.
- Widoczny profesjonalizm. Jeśli chcesz przyciągnąć uwagę firmową prezentacją, zadbaj o to, aby była ona fachowo wykonana. Nie łudź się, że Twój potencjalny klient nie zauważy różnicy. Nasi graficy mają do dyspozycji niezliczone możliwości i do każdego projektu podchodzą indywidualnie, tak aby Twoja prezentacja pozytywnie wyróżniała się na tle innych.
Dlaczego kryzys jest dobrym czasem na inwestycję w prezentację multimedialną?
Zastój gospodarczy w pierwszej chwili nie zachęca do inwestycji. Apele o ograniczaniu wydatków nie dotyczą jednak działań, które mogą pomóc w rentownym działaniu firmy. Szansą na pozyskanie nowych klientów, którzy są kluczem sukcesu każdej firmy jest właściwa strategia marketingowa, a wśród nich profesjonalna prezentacja firmy, która jest:
- instrumentem wspomagającym sprzedaż: osobistą i internetową;
- narzędziem pomagającym promować firmę i jej działalność na rynku;
- jedną ze strategii e-marketingu.
Jak wykorzystać prezentację, podczas braku możliwości spotkań osobistych?
Przymusowe ograniczenie kontaktów osobistych powinno być katalizatorem do poszukiwania alternatywnych rozwiązań. Należą do nich kontakty w wirtualnym Świecie. Stają się one nieodłączną rzeczywistością, do której należy przenieść swój biznes na czas kryzysu, a także współistnieć w Internecie również po powrocie do normalności.
Własna strona internetowa, blog firmowy, fanpage w mediach społecznościowych, e-maile wysyłane do klientów czy prowadzenie webinarów i wideokonferencji to możliwości udostępnienia prezentacji multimedialnej promującej biznes. Istnieje jednak pewna różnica w dostosowaniu prezentacji do wirtualnego pokazu. Zazwyczaj prezentacja multimedialna jest uzupełnieniem wystąpienia prelegenta. W przypadku, kiedy prezentacja ma stać się samodzielną reklamą, trzeba inaczej podejść do jej tworzenia.
Sytuacja z którą przyszło nam się zmierzyć postawiła Przedsiębiorców w trudnym położeniu. Bardziej niż zazwyczaj muszą oni walczyć o przetrwanie firmy. Należy szukać nowych sposobów dotarcia do klienta, już w tej chwili. Doskonałym rozwiązaniem jest inwestycja w przygotowaną przez nas prezentację multimedialną, którą będzie można wykorzystać w niemal wszystkich kanałach marketingu internetowego.