Prezentacja multimedialna jako wszechstronne narzędzie do przekazywania informacji
Prezentacje multimedialne są współcześnie wykorzystywane niemal wszędzie – w szkołach, na uczelniach, podczas konferencji naukowych, na webinariach i spotkaniach biznesowych. Mimo że raz po raz wieszczono ich koniec, tak naprawdę nie ma drugiego tak wszechstronnego narzędzia do przekazywania informacji. Nic więc dziwnego, że pokazy slajdów cieszą się niesłabnącym uznaniem – zarówno wśród prelegentów, jak i odbiorców. Jakie informacje można przekazać za ich pomocą?
Prezentacja multimedialna – jakie informacje można przekazać za jej pomocą?
Trudno się nie zgodzić z twierdzeniem, że prezentacje multimedialne to wszechstronne narzędzia do przekazywania informacji. Codziennie przedstawiciele różnych branż wykorzystują je nie tylko do omawiania zawiłej tematyki, ale i budowania wizerunku eksperta czy też nakłaniania odbiorców do konkretnego działania. Oprogramowanie Power Point (i nie tylko) daje bowiem szereg możliwości dostosowania przekazu do indywidualnych potrzeb prelegenta.
Za pomocą prezentacji multimedialnej możesz w atrakcyjny sposób przedstawić m.in.:
- produkty i usługi, które oferujesz – zastosuj wysokiej jakości grafiki i chwytliwe nagłówki, by przyciągnąć uwagę odbiorców i odróżnić się od konkurencji. Nikt nie lubi ścian tekstu. Dlatego dobrze zastanów się, jakie są atuty Twoje oferty, i opisz je w zwięzły sposób,
- historię firmy, jej wartości, sposób działania i cele biznesowe – wykorzystaj oś czasu, infografiki i wypunktowania, aby nie przytłoczyć odbiorców nadmiarem tekstu,
- wyniki finansowe, dane liczbowe i statystyki – zaprezentuj je w formie wykresów lub tabeli. Jeśli to możliwe, zastosuj piktogramy, aby ograniczyć ilość tekstu i zwiększyć atrakcyjność przekazu, a jednocześnie objaśnić zagadnienie. Nie bój się kolorów, niemniej stosuj je z umiarem. Inaczej Twoje wykresy i tabele będą nieczytelne.
- rezultaty prowadzonych badań i analiz – w zależności od potrzeb stosuj wykresy, tabele, grafy i infografiki. Jeśli wniosków jest dużo, bacznie im się przyjrzyj i usuń te mniej istotne. Jeśli chcesz, aby odbiorcy dobrze Cię rozumieli, obrazowo pokaż im związki przyczynowo-skutkowe. Łatwiej im będzie dzięki temu zrozumieć uzyskane rezultaty.
Pokaz slajdów sprawdzi się również, gdy chcesz objaśnić odbiorcom jakiś proces, ułatwić im porównanie konkurencyjnych ofert lub pomóc w podjęciu decyzji inwestycyjnej. Albo jeśli tworzysz szkolenie i zależy Ci na tym, aby miało ono atrakcyjną formę, która ułatwi zapamiętywanie informacji. Pamiętaj wówczas, aby stworzyć slajd z bibliografią lub literaturą, którą warto znać, tak aby odbiorcy zainteresowani tematyką zyskali wykaz wartościowych treści.
Prezentacje multimedialne często wykorzystuje się także w komunikacji wewnętrznej. Za ich pomocą możesz przekazać zmian organizacyjny, nowo przyjęte cele biznesowe, obowiązujące procedury czy też wykorzystywane technologie. Również raport z przeprowadzonych w danym kwartale lub roku działań może mieć formę pokazu slajdów.
O co zadbać, aby informacje zawarte w prezentacji multimedialnej wpłynęły na odbiorców?
Niezależnie od tego, jakie informacje chcesz przedstawić w prezentacji multimedialnej, postaw na zindywidualizowany przekaz, który będzie dostosowany do odbiorców. W przeciwnym razie nawet najlepiej stworzony pokaz slajdów nic nie wskóra. Może zostanie pozytywnie oceniony pod kątem wizualnym, ale nie oczekuj, że skłoni publiczność do wyciągnięcia wniosków lub działania. Odbiorcy szybko o nim zapomną.
Rozwój Power Pointa i jego odpowiedników sprawił, że prezentacja multimedialna jest dziś wszechstronnym narzędziem do przekazywania informacji. Nie każdy jednak jest w stanie w pełni wykorzystać możliwości oprogramowania – brakuje mu umiejętności, czasu lub zmysłu estetyki, by stworzyć pokaz slajdów, który zachwyci odbiorców pod każdym względem
Jeśli i Ty borykasz się z tymi problemami, pamiętaj, że nie musisz wszystkiego robić na własną rękę. Skontaktuj się z nami, a przygotujemy dla Ciebie atrakcyjną prezentację multimedialną, niezależnie od tego, w jakiej branży działasz i do jakich celów jej potrzebujesz.