Prezentacja multimedialna dla branży FMCG – na czym warto się skupić?
Nie od dziś wiadomo, że efektowna prezentacja multimedialna przyciąga klientów. Na rynku szybko zbywalnych dóbr FMCG, gdzie konkurencja jest ogromna, atrakcyjne przedstawienie produktu ma szczególne znaczenie. Z tego względu warto zadbać o jej jakość. Na jakich aspektach warto się skupić?
Atrakcyjna prezentacja multimedialna dla branży FMCG – jak ją stworzyć? Podstawowe wskazówki
Prezentacja multimedialna to narzędzie, które w branży FMCG często jest wykorzystywane do przedstawienia produktów. Pozwala bowiem w zrozumiały i atrakcyjny wizualnie sposób zaprezentować najważniejsze cechy dobra, jego zastosowanie i korzyści wynikające z zakupu. Dzięki niej możesz wzbudzić zainteresowanie produktem wśród klientów, wywołać u nich silne pragnienie jego posiadania czy wreszcie nakłonić ich do kupna.
Wbrew jednak pozorom nie wystarczy wybrać gotowy szablon pokazu slajdów i dodać do niego tekst, zdjęcia czy też materiały wideo, aby zyskać uwagę i przychylność potencjalnych klientów. Jeśli prezentacja multimedialna ma sprzedawać, musi zadziałać na wyobraźnię kupujących. Znaczenie ma zarówno wsad merytoryczny, jak i wygląd pokazu slajdów. O co zatem zadbać, aby stworzyć prezentację multimedialną dla branży FMCG, która będzie skutecznym narzędziem do zdobywania klientów i zwiększania sprzedaży promowanych produktów?
1. Czytelność prezentacji multimedialnej
Czytelność to podstawa atrakcyjnego wizualnie pokazu slajdów. Nieczytelna prezentacja multimedialna będzie sprawiać wrażenie zrobionej „na kolanie”. W efekcie nie tylko nie zainteresuje kupujących, lecz nawet może mieć negatywny wpływ na wizerunek Twojej marki. Zamiast bowiem wzbudzać zaufanie i podkreślać profesjonalizm, będzie odpychać i sygnalizować brak staranności.
Na czytelność prezentacji multimedialnej wpływ ma wiele czynników. O czym pamiętać w szczególności, aby stworzyć przejrzysty pokaz slajdów? Oto podstawowe wskazówki.
- Zapewnij odpowiedni kontrast pomiędzy tłem a tekstem i materiałami graficznymi dodawanymi na slajdy.
- Unikaj ścian tekstu.
- Nie przesadzaj z liczbą fontów – dwa typy (jeden do nagłówków, drugi do treści) w zupełności wystarczą.
- W treści stosuj font bezszeryfowy, czyli pozbawiony ozdobników.
- Żeby podkreślić istotne informacje w tekście, skorzystaj z różnych krojów tego samego fontu – light, regular, bold. Możesz zastosować także podkreślenie, a nawet obramowanie.
- Zadbaj o to, aby rozmiar fontu w nagłówkach i rozmiar fontu w treści były jednakowe dla każdego slajdu.
- Używaj animacji z umiarem.
- Zachowaj konsekwencję w stosowaniu animacji poszczególnych elementów na slajdach i efektów, takich jak przejścia pomiędzy slajdami.
- Unikaj zbędnych elementów graficznych.
- Zadbaj o spójność wizualną stosowanych elementów graficznych i ich prawidłowe rozmieszczenie na slajdach.
2. Spójność prezentacji multimedialnej z identyfikacją wizualną marki i serii produktowej
Szata graficzna prezentacji multimedialnej powinna być spójna z identyfikacją wizualną marki, a jeśli produkt należy do określonej serii – z identyfikacją wizualną danej linii produktów. Dzięki temu nawet jeśli klient nie kupi prezentowanych artykułów teraz, będzie kojarzył ich markę/serię, co może skłonić go do zakupu w przyszłości. Lepiej bowiem zapadną mu w pamięć.
3. Wyróżnienie produktów
Poszczególne slajdy prezentacji multimedialnej dla branży FMCG powinny zostać tak wykonane, aby podkreślać unikalne cechy, funkcje i właściwości produktu. W tym celu można zastosować dynamiczne tła i animacje 3D. Nie tylko uatrakcyjnią one pokaz slajdów, ale również uwypuklą istotne z punktu widzenia klienta aspekty, co może zadecydować o tym, że kupi on prezentowane artykuły.
Prezentacja multimedialna może stanowić skuteczne narzędzie wspierające sprzedaż w branży FMCG. Warunek jest jeden – musi zostać odpowiednio wykonana. Jeśli nie wiesz, jak ją przygotować, lub dotychczasowe wysiłki nie przyniosły oczekiwanych rezultatów, skontaktuj się z nami. Przygotujemy dla Ciebie czytelny, spójny i wyróżniający się wizualnie pokaz slajdów, który wesprze proces sprzedaży w Twojej firmie.