Wykorzystanie programu PowerPoint do prezentacji produktów w sprzedaży bezpośredniej
Sprzedaż bezpośrednia może odbywać się bez konieczności rzeczywistego pokazywania produktu. Nie musisz zatem wozić go na każde spotkanie, targi czy eventy. Wystarczy dobrze zaprojektowana prezentacja multimedialna. Do jej stworzenia warto wykorzystać program PowerPoint. Dlaczego akurat to narzędzie? Wyjaśnienie znajdziesz w poniższym artykule.
PowerPoint w sprzedaży bezpośredniej
Prezentacja multimedialna PowerPoint świetnie sprawdza się w sytuacjach, gdy chcesz omówić i przedstawić dany produkt bez jego rzeczywistego pokazywania. Na przykład wtedy, gdy jeszcze nie powstał (znajduje się w fazie koncepcyjnej lub produkcyjnej), czy też wówczas, gdy jest to zwyczajnie niemożliwe. Między innymi z powodu jego dużych rozmiarów.
Za pomocą odpowiednio zaprojektowanych slajdów jesteś w stanie zaprezentować i omówić jego zalety, wygląd oraz sposób użycia. Okażą się one przydatne także wtedy, gdy produkt występuje w różnych wersjach i konfiguracjach, charakteryzujących się konkretną kolorystyką, układem bądź wyposażeniem.
Co ważne, prezentacja multimedialna może towarzyszyć Ci wszędzie. Wystarczy pendrive lub link do plików w chmurze – nie musisz martwić się zabezpieczeniem produktów w trakcie przewozu, formalnościami ani opłatami celnymi.
Kiedy warto wykorzystać program PowerPoint do prezentacji produktu?
- Bezpośrednie spotkania z klientami – dobra, przemyślana prezentacja multimedialna może zaważyć o wynikach sprzedaży produktów, dlatego warto poświęcić jej odpowiednio dużo czasu. Zwłaszcza wówczas, gdy musisz rywalizować z wieloma konkurentami. Taka prezentacja będzie doskonałym wsparciem dla przedstawicieli handlowych twojej firmy.
- Spotkania online – prezentacje PowerPoint są powszechnie używane w trakcie wideokonferencji i spotkań realizowanych za pośrednictwem takich platform jak Zoom czy Teams. Dzięki temu możesz promować swój produkt z dowolnego miejsca, bez straty czasu na dojazdy.
- Targi branżowe i eventy – choć tego typu wydarzenia mogą być idealną okazją do rzeczywistego pokazania produktu, nie zawsze jest to możliwe. W takiej sytuacji użycie prezentacji multimedialnej będzie dobrym kompromisem, zwłaszcza jeśli zostanie przygotowana w ciekawy sposób.
- Strona internetowa – prezentację produktu możesz umieścić również na stronie www w formie animacji, materiału wideo lub pliku do pobrania na własne urządzenie. Dzięki temu zapozna się z nią każdy zainteresowany.
- Promocja w siedzibie lub oddziale firmy – nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby prezentację multimedialną produktu wyświetlać na recepcji lub firmowym lobby. Wystarczy Ci stosowny plik i ekran – telewizor, monitor itd.
Czy prezentacja produktów przez PowerPoint sprawdza się w sprzedaży bezpośredniej?
Choć może się wydawać, że nic nie zastąpi prezentacji rzeczywistego produktu, w praktyce wiele zależy od tego, jakich narzędzi użyjesz. PowerPoint w sprzedaży bezpośredniej sprawdza się doskonale. Dlaczego? Ponieważ pozostawia mnóstwo swobody twórczej. Jesteś w stanie tak zaprojektować poszczególne slajdy, by w kompleksowy sposób przedstawiały nie tylko towar, ale też jego kluczowe zalety czy metody użycia.
Do dyspozycji masz mnóstwo funkcji – zarówno tych podstawowych, związanych chociażby z możliwością stworzenia projektu graficznego, jak i dodatkowych. Mowa tutaj między innymi o opcji umieszczenia interaktywnych modeli 3D, animacji, przejść i podkładów muzycznych. Wszystko to pozwala Ci przedstawić produkt w taki sposób, aby zaciekawił odbiorców i przekonał do zakupu.
Nie wiesz, jak wykonać taką prezentację multimedialną? Nie znasz programu PowerPoint lub obawiasz się, że nie będziesz w stanie wykorzystać jego potencjału? Skontaktuj się z nami i zamów stworzenie prezentacji swoich towarów. Od lat pracujemy z użyciem narzędzia PowerPoint, dlatego doskonale znamy jego możliwości. Dzięki temu jesteśmy w stanie użyć wszystkich funkcji, które mogą podkreślić najmocniejsze strony oferowanych produktów.