Prezentacja produktów

Każda firma wykonująca jakąś produkcję z pewnością zainteresowana jest wystawianiem swoich produktów na targach branżowych. Jest to doskonały sposób na nawiązanie relacji biznesowych i pozyskanie nowych kontrahentów.

Wydarzenie takie zawsze wiąże się z koniecznością przygotowania odpowiedniego stoiska i opracowania materiałów promocyjnych, zarówno tradycyjnych – drukowanych, np. ulotek czy folderów, jak również w bardziej nowoczesnej formie np. filmu czy prezentacji multimedialnej. Należy zadbać o to by cały wygląd stoiska i materiałów graficznych był spójny z identyfikacją wizualną firmy.

Projektując stoisko, powinniśmy zapewnić by wyróżniało się ono na tle innych, pozostałych stoisk firm konkurencyjnych. Warto zaangażować do tego nowe technologie i techniczne nowinki dostępne na rynku. W ten sposób zwrócimy uwagę osób odwiedzających targi, i zwiększymy szansę na to by zatrzymywały się właśnie przy naszym stoisku, a to ułatwi nam kontakt z Klientami i zainteresowanie ich nowościami z naszej oferty. Nowoczesne rozwiązania i odpowiednia zabudowa sprawi, że tłum odwiedzających targi będzie gromadził się własnie przy naszym stanowisku.

Tworząc takie stoisko, warto wyposażyć je w zabudowane ekrany, które pozwolą wyświetlać materiały audiowizualne. Ekran taki może być umieszczony w jednej ze ścian stoiska, lub może być odrębnym elementem w postaci tkz. totemu lub kiosku multimedialnego. Tak przygotowane stoisko z pewnością podniesie prestiż firmy i pomoże w budowaniu wizerunku nowoczesnego przedsiębiorstwa.

W zależności od możliwości technicznych i zapotrzebowania, na ekranach możemy wyświetlać materiał video w postaci filmu, animacji lub liniowej prezentacji multimedialnej. Jeżeli dodatkowo wyposażymy taki ekran w nakładkę dotykową możemy również przygotować prezentację interaktywną, która będzie angażować potencjalnych Klientów, a to z pewnością przyczyni się do zwiększenia ich zainteresowania i lepszego zapamiętania naszej oferty. Zamiast dużych ekranów TV z nakładką dotykową, możemy również rozważyć tańsze rozwiązanie, którym jest zastosowanie tabletów.

Dodatkowo po spotkaniu i rozmowie możemy taką prezentację produktów przekazać Klientowi na płycie CD lub pendrive-e, jako nasz gadżet czy upominek reklamowy, a to z pewnością dodatkowo wzmocni przekaz i zostanie miło odebrane i zapamiętane przez osobę odwiedzającą targi.

Jako specjaliści od tworzenia prezentacji multimedialnych często przygotowujemy dla naszych Klientów właśnie prezentacje produktowe z przeznaczeniem na targi branżowe. Jedną z takich realizacji jest prezentacja produktów firmy TAGO, która działa w branży FMCG i zajmuje się produkcją słodyczy.

Tworząc tą prezentację zadbaliśmy o to by szata graficzna była spójna z charakterystycznymi elementami występującymi na opakowaniach poszczególnych produktów. Cała prezentacja została podzielona na sekcje zgodnie z odpowiednimi liniami produktów firmy TAGO. Prezentacja rozpoczyna się animacją głównego logo firmy, a następnie pokazujemy logotypy poszczególnych gam produktowych wraz z głównym motywem graficznym tkz. KeyVisual-em.

By dodatkowo zwiększyć atrakcyjność prezentowanych produktów, w warstwie wizualnej zastosowaliśmy dynamiczne tła, odsłaniane ciekawymi animacjami. Ponadto każde tło jest w ciągłym ruchu, co pozwala uniknąć wrażenia statycznej prezentacji PowerPoint. Rozwiązanie to nadaje prezentacji dodatkowej płynności co przekłada się na łatwość odbioru i zwiększa skupienie oglądającego na prezentowanych produktach.

Każdy slajd został tak przygotowany, by maksymalnie uwypuklić charakterystyczne elementy opakowania danego produktu. Animacja pojawiania się opakowań na slajdzie została przygotowana z zachowaniem fizyki ruchu, co również zwiększa atrakcyjność prezentacji i jest przyjemniejsze w odbiorze przez oglądających.

Prezentując produkty, zależy nam na przedstawieniu ich unikalnych cech i funkcji. Bardzo dobrym rozwiązaniem w takim przypadku jest zastosowanie animacji trójwymiarowych do pokazania detali i szczegółów opakowania. Możemy wówczas zaprezentować wyjątkowy sposób otwierania czy zamykania produktu, wyróżniający go na tle konkurencyjnych ofert. Takie rozwiązanie zastosowaliśmy w prezentacji Pryncyteka oraz Nestle.