Marka osobista i sztuka autoprezentacji – czy warto zainwestować w profesjonalną prezentację multimedialną?
Masz silną markę osobistą? A może jesteś na etapie jej budowania? Jeżeli chcesz, aby Twój wizerunek pracował na Ciebie, musisz opanować sztukę autoprezentacji. Jednym z narzędzi, które możesz wykorzystać, aby przedstawić się w możliwie jak najlepszym świetle i zrobić wrażenie na innych, jest prezentacja multimedialna. Dlaczego warto zdecydować się na nią? Jakie slajdy powinna ona zawierać?
Dlaczego prezentacja multimedialna to polecane narzędzie autoprezentacji?
Umiejętność przedstawienia się w sposób budzący zaufanie to kompetencja, którą powinien nabyć każdy, kto chce zbudować własną markę osobistą. Jednym z narzędzi, które ułatwiają autoprezentację i budowę wizerunku specjalisty, jest prezentacja multimedialna. Odpowiednio zaprojektowana nie tylko dostarczy informacji na temat Twoich kompetencji, umiejętności i doświadczenia, ale również sprawi, że lepiej zapadniesz w pamięć.
Dzięki prezentacji multimedialnej:
- zrobisz dobre pierwsze wrażenie na słuchaczach i potencjalnych klientach lub kontrahentach,
- w przystępnej i łatwo zapamiętywalnej formie przekażesz najważniejsze informacje o sobie,
- zwiększysz swoje szanse na sukces bez względu na to, czy występujesz na konferencji, starasz się o pracę czy też chcesz nawiązać kontakty biznesowe,
- nie zapomnisz o niczym ważnym.
Dodatkowo po skończonym spotkaniu możesz wysłać prezentację multimedialną zainteresowanym osobom e-mailem lub udostępnić ją w mediach społecznościowych. Dzięki temu nawet jeśli Twoje wystąpienie nie przyniesie natychmiastowej korzyści, np. w postaci zatrudnienia lub pozyskania nowych kontaktów, pokaz slajdów będzie nadal pracować na Twój sukces.
Z jakich slajdów powinna składać się prezentacja multimedialna, by stanowiła skuteczne narzędzie autoprezentacji?
Żeby prezentacja multimedialna była skutecznym narzędziem autopromocji, musi mieć odpowiednią strukturę. Powinna ona prowadzić odbiorcę po nitce do kłębka, czyli w odpowiedniej kolejności przedstawiać powiązane ze sobą informacje dotyczące Twoich kompetencji, umiejętności i doświadczenia.
- Slajd początkowy
Od razu po uruchomieniu prezentacji multimedialnej odbiorca powinien otrzymać zwięzły przekaz, kogo będzie ona dotyczyć. Slajd początkowy to doskonałe miejsce, by w kilku słowach przedstawić się. Powinien on zawierać takie informacje jak:- Twoje imię i nazwisko oraz profesja,
- krótkie i intrygujące hasło opisujące to, czym się zajmujesz,
- Twoje zdjęcie lub grafika jasno komunikująca, w jakiej branży działasz.
- Obszar działania/branża
Daj się lepiej poznać. Jasno wskaż swój obszar działania lub branżę. Określ, w czym się specjalizujesz. - Moje publikacje
Zaprezentuj wydane książki, artykuły i inne publikacje w prasie branżowej. Podkreślisz w ten sposób swoją wiarygodność i zbudujesz wizerunek eksperta. - Blog i działania w mediach społecznościowych
Jeżeli prowadzisz poczytnego bloga lub popularny kanał na YouTube, Instagram lub TikToku, nie wahaj się zamieścić informacji o tym w prezentacji multimedialnej. Podaj medium wraz z liczbą obserwujących, polubień, udostępnień i komentarzy. Udowodni to, że jesteś znanym, lubianym i szanowanym ekspertem w branży. - Wystąpienia publiczne i konferencje
Opisz swój udział w konferencji branżowej, programie TV, radio, TED Talks itp. Jeżeli to możliwe, na slajdzie umieść odnośnik do materiału wideo z Twojego wystąpienia. - Gwarancja jakości: dyplomy, nagrody, certyfikaty.
Wskaż dyplomy i nagrody, które udało Ci się zdobyć. Jeżeli na swoim koncie masz wiele sukcesów, wybierz te największe i najbardziej aktualne. Swoją jakość możesz potwierdzić także certyfikatami. - Wybrane realizacje i współprace z kontrahentami
Wskaż ważną realizację lub współpracę z klientem i osiągnięte wyniki. Opisz problem kontrahenta i sposób, w jaki udało Ci się go rozwiązać. Potwierdzi to, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. - Dotychczasowi klienci w Polsce i za granicą
Pokaż, że można Ci zaufać – wskaż dotychczasowych klientów. Umieść na slajdzie logotypy firm, z którymi nawiązałeś (-łaś) owocną współpracę. - Propozycja wartości
Wskaż, dlaczego to właśnie Twoje rozwiązanie jest lepsze od innych. Pokaż, czym wyróżniasz się na tle konkurencji i jak tworzysz „wartość dodaną”. - Korzyści
Zaprezentuj korzyści, jakie odbiorca będzie mieć, jeśli zdecyduje się na współpracę z Tobą. Wskaż zmianę, jaka zajdzie u potencjalnego klienta, kontrahenta lub pracodawcy, jeśli wdroży Twoją wizję i rozwiązanie problemu. - CTA (Call To Action)
Wezwij odbiorcę do działania, np. kontaktu, ponownego spotkania, etc. Dobre CTA przyciągnie uwagę klienta, kontrahenta lub pracodawcy i zachęci go do podjęcia współpracy z Tobą.
Prezentacja multimedialna może stanowić skuteczne narzędzie autoprezentacji i autopromocji. Musi być jednak odpowiednio zaprojektowana. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, nie masz czasu lub po prostu zależy Ci na profesjonalnym efekcie, skontaktuj się z nami. Stworzymy dla Ciebie pokaz slajdów, który zaprezentuje Cię w możliwie jak najlepszym świetle.