Graficzne opracowanie prezentacji

Estetyka prezentacji Power Point i jej korzystny wpływ na odbiorców

Gdyby ktoś zapytał kogoś z nas, czy potrafi przygotować prezentację PowerPoint, z pewnością otrzymałby odpowiedź twierdzącą. Podstawowe umiejętności , które wykorzystujemy tworząc prezentacje multimedialne nabywamy już w szkole podstawowej. Jednak Power Point nieustannie się zmienia. Co więcej, zmieniają się także umiejętności koncentracji uwagi. Zastanówmy się, przez ile czasu jesteśmy w stanie chłonąć wiedzę w sposób ciągły i jaka forma przekazu najbardziej do nas przemawia. Wykorzystajmy tą wiedzę w tworzeniu swoich prezentacji multimedialnych PowerPoint. Przeanalizujmy poniższe treści i dowiedzmy się, jak poprawić estetykę prezentacji i po co to robić.

Co sprawia, że prezentacja multimedialna jest atrakcyjna wizualnie?

Przeładowanie informacjami niekorzystnie wpływa na koncentrację oglądającego. Sam tekst nie jest już dla nas atrakcyjny. Potrzebujemy bodźców wizualnych, elementów zaskoczenia i poczucia ogólnej estetyki. Jeśli chcemy przebić się z przekazem, musimy zaoferować odbiorcy więcej. Musimy go zainteresować, na tyle, aby nie miał ochoty przenieść uwagi na swój smartfon.

Wygrajmy tę bitwę, a nagrodą będzie zainteresowanie odbiorcy naszą firmą i rozpoczęcie korzystnej współpracy!

Kryteria kwalifikacji prezentacji multimedialnej PowerPoint do miana zwycięzcy uwagi

Żeby dostać się w szeregi zawodników, którzy mają szanse na wygraną, musimy przestrzegać 10 żelaznych zasad:

  • Poznajmy dobrze program, w którym stworzymy naszą prezentację multimedialną PowerPoint. W tym celu możemy skorzystać z samouczka programu, lub zasięgnąć wiedzy u specjalistów od PowerPoint.
  • Nadrzędną zasadą jest dostosowanie prezentacji PowerPoint do odbiorcy. W tym celu trzeba określić grupę docelową i jej specyfikę. Każda prezentacja multimedialna musi mieć też nadrzędny cel, który będzie przez nią przebijał. Pamiętajmy także, że liczy się jakość, a nie ilość. W przypadku tekstu- im go mniej, tym lepiej!
  • Ciągły, przydługi tekst jest zakazany! Stosujmy bullety, czyli skondensowane wypunktowania. Pamiętajmy o zasadzie jednej myśli na jeden slajd.
  • Prezentacja multimedialna jest wizytówką firmy. Klient, który widzi jasną, przejrzystą i dopracowaną w najdrobniejszych szczegółach prezentację PowerPoint jest w stanie sobie wyobrazić, że tak samo pieczołowicie firma podejdzie do jego projektu.
  • Nie wykorzystujmy oklepanych szablonów prezentacji, które wszyscy znają. Jeśli startujemy do przetargu, odpuśćmy sobie również korporacyjny szablon. W psychologii funkcjonuje termin mirroringu lub efektu kameleona, który opisuje podświadomą, zwiększoną skłonność drugiej osoby to akceptacji podobnych zachowań. Jak możemy odnieść ten schemat do prezentacji multimedialnych? Zapoznajmy się ze specyfiką strony internetowej naszego klienta i dobierzmy szablon, który będzie do niej nawiązywał! Najczęściej za takie szablony trzeba trochę zapłacić. Zamiast tego, można zdecydować się na powierzenie zadania przygotowania prezentacji PowerPoint naszej firmie.
  • Nawigacja prezentacji. Wszyscy lubimy wiedzieć dokładnie, gdzie się znajdujemy, zarówno na drodze, w życiu prywatnym jak i zawodowym. Prezentacja multimedialna, która posiada pasek nawigacji jest bardziej przejrzysta dla słuchaczy.
  • Stosujmy zdjęcia i grafiki. Powiedzenie: ,,jeden obraz jest wart więcej niż 1000 słów” jest nadal aktualne!
  • Poświęćmy trochę czasu na analizę doboru właściwego fontu (czcionki). Przykładowo do nagłówka wybierzmy czcionkę Anton lub Oswald, zamiast Impactu.
  • Nie zapominajmy o właściwym doborze barw do specyfiki prezentacji multimedialnej i szablonu.
  • Włączmy klienta w naszą prezentację poprzez stosowanie interakcji, zadawanie pytań i robienie przerw.

Zebraliśmy pokaźną dawkę wiedzy o tym, jak poprawić estetykę naszych prezentacji multimedialnych. Dowiedzieliśmy się także, że warto poznać i wykorzystać efekt kameleona w kontaktach z klientami. Niewątpliwie warto przyłożyć się do przygotowania profesjonalnej i czytelnej prezentacji PowerPoint, gdyż jest ona naszą wizytówką. Jak sygnalizowaliśmy, nie powinno się korzystać z udostępnionych ogólnie szablonów prezentacji multimedialnej. Dobór fontów również nie jest rzeczą oczywistą. Poza tym atrakcyjność wizualna opiera się o elementy interaktywne i grafiki 3D, które nie każdy potrafi przygotować. Na szczęście nie trzeba znać się na wszystkich. Naszą specjalizacją jest tworzenie wyjątkowych prezentacji multimedialnych, więc skontaktuj się z nami!

Zrzuć ciężar przygotowania prezentacji na osoby, które kochają i wiedzą jak to robić!