Ekrany dotykowe


30 Stycznia 2016

Prezentacje na tablety i duże ekrany dotykowe. Poznaj możliwości angażowania odbiorców i zwrócenia ich uwagi.

Sposób prezentacji treści na ekranach dotykowych zasadniczo nie różni się od tradycyjnych metod. Dzięki ekranom dotykowym zyskujemy dodatkowe możliwości angażowania użytkownika. Osoba oglądająca prezentację, poprzez dotykanie ekranu, dotyka treści, uruchamiamy w ten sposób dodatkowe zmysły. W tradycyjnych sposobach angażowane są tylko wzrok i słuch. Użytkownik patrzy na ekran, słucha, ale nie wykonuje żadnych dodatkowych czynności. Taki przekaz może być nieco nudny i usypiający.

Jeżeli użytkownik na tablecie musi wykonywać dodatkowo ruchy i gesty dłonią, z pewnością wzbudzi to w nim nowe odczucia i emocje.

Tablety doskonale sprawdzą się dla przedstawicieli handlowych, przedstawicieli medycznych lub agentów ubezpieczeniowych. W trakcie rozmowy z potencjalnym kontrahentem, zamiast tradycyjnych ulotek i folderów, możemy wykorzystać prezentację multimedialną. Ten sposób pokazywania treści z pewnością bardziej zwróci uwagę odbiorcy. Ponadto taką prezentację łatwiej jest modyfikować i dostosować dla konkretnego kontrahenta niż za każdym razem wprowadzać zmiany w drukowanej wersji folderu.

Pójdźmy o krok dalej. Jeżeli zaangażujemy użytkownika by wstał z kanapy lub krzesła i stanął przed ekranem, uruchomimy całą jego aktywność. Doskonale do tego sprawdzają się duże ekrany, zazwyczaj są to telewizory ze specjalną nakładką rozpoznającą dotyk. Osoba stojąca przed takim ekranem ma wrażenie, że prezentowane treści otaczają ją, i to ona jest w centrum. Treści stają się bliższe, niż w przypadku oglądania prezentacji na ekranie komputera z pewnej odległości.

wróć